1 - 10 z 20
Analizy |
| Adam Michalski, Marcin Popławski
11 lutego minister energii i zasobów naturalnych Turcji Alparslan Bayraktar ogłosił zawarcie umowy między państwową spółką energetyczną BOTAŞ a turkmeńskim koncernem Türkmengaz. W ramach kontraktu swapowego będzie on dostarczał do tego…
Komentarze OSW |
| Zuzanna Krzyżanowska
Aktywna polityka Ankary na obszarze Kaukazu i Azji Centralnej wiąże się m.in. z panturkizmem, czyli ideą postulującą integrację narodów turkijskich. Jest on stale obecny w kulturze politycznej w Turcji, która postrzega siebie jako lidera…
Komentarze OSW |
| Krzysztof Strachota
Zamach na Crocus City Hall w Krasnogorsku 22 marca (139 ofiar śmiertelnych) to kolejny w ostatnich miesiącach spektakularny atak terrorystyczny Państwa Islamskiego Chorasanu (PI-Ch)[1]. Poprzednie miały miejsce m.in. w Iranie i w Turcji,…
Analizy |
| Agata Łoskot-Strachota, Adam Michalski
20 marca minister energii i zasobów naturalnych Turcji Alparslan Bayraktar oznajmił, że na mocy podpisanego na początku miesiąca memorandum do kraju ma być dostarczane „w pierwszym etapie” współpracy do 2 mld m3 turkmeńskiego gazu. Nie…
Komentarze OSW |
| Wojciech Górecki, Mateusz Chudziak
Wojna o Górski Karabach z jesieni 2020 r. oraz zorganizowana w Baku po jej zakończeniu wojskowa defilada, przyjmowana wspólnie przez prezydentów Azerbejdżanu i Turcji, Ilhama Alijewa i Recepa Tayyipa Erdoğana, unaoczniły potencjał…
Analizy |
| Wojciech Górecki
30 października, po dziewięciu latach budowy, zainaugurowano połączenie kolejowe Baku–Tbilisi–Kars (BTK).
Punkt widzenia |
| Aleksandra Jarosiewicz
Projekt Południowego Korytarza Gazowego przekształca się w element geopolitycznej rywalizacji, którego los zależy nie tylko od Azerbejdżanu.
Komentarze OSW |
| Szymon Ananicz
Sto lat po ludobójstwie Ormian w Imperium Osmańskim wydarzenie to ma wciąż fundamentalne znaczenie dla ormiańskiej i tureckiej tożsamości.
Analizy |
| Aleksandra Jarosiewicz
20 września w Baku rozpoczęto konstrukcję drugiej nitki gazociągu Baku–Tbilsi–Erzurum.
Analizy |
| Aleksandra Jarosiewicz
Zachodnie firmy wycofują się z projektów związanych z Południowym Korytarzem. Prawdopodobną przyczyną jest ich zmniejszająca się komercyjna atrakcyjność.